Uudised

Kolleeg meenutab - 15 aastat Kalev Spa's!

Terve veebruari jooksul toome igal neljapäeval teieni persooniloo mõne inimesega, kes on Kalev Spa's töötanud juba 15 aastat. Esimesena jagab oma mälestusi ja kogemust hotellijuht ja juhatuse liige Piret Betlem. Millised on olnud suurimad kordaminekud ja põnevamad mälestused, saad teada lugedes intervjuud.

Kuidas jõudsid 15 aastat tagasi tööle Kalev Spa'sse ja mis on Sind siiani Kalevis hoidnud?

Töötasin 15 aastat tagasi ühes teises hotellis ja kui Jaan Manitski tutvustas nende uut Kalev Spa projekti, tundus see väga põnev ning peagi alustasin tööga.

Kuigi olen hotellindust õppinud ja terve elu alates ülikooli 2. kursusest selles valdkonnas töötanud, oli spaade maailm minu jaoks veel avastamata ja tundus põnev. Hüppasin pikemalt mõtlemata tiimi ja paari kuu pärast sain hakata enda ümber otsima ka teisi spetsialiste, kellest osadega neist olin ka varem koos töötanud. Kiiresti moodustuski hea meeskond ja vaatamata ehituse venimisele ja ettetulnud probleemidele oli selline tuhin ja põnevus sees, et siiani on meeles. Selle kohta öeldakse vist „õhinapõhine“ – nii oligi, külalislahkuse äris peavadki töötama inimesed, kes seda valdkonda nö. fännavad ja kella vaatamata oma tööd teevad, et kõik oleks külaliste vastuvõtmiseks valmis. Seesama õhinapõhisus on meie tiimi läbi raskete aegade ühendanud ja Kalev Spa'sse on nii mõnedki inimesed meeletu panuse andnud ja panustanud nagu oma lapse pärast muretsev lapsevanem. Mind on hoidnud ka Kalev Spa´s kinni ka see, et me teeme nagu väikestviisi Eesti asja – ettevõtte kodumaine päritolu, läbi põlvkondade ulatuvad ujumistraditsioonid, Eesti bränd ja kohalik eestimeelne töökultuur, mis välismaistes ketihotellides on väga erinev.

Kuidas on Kalev Spa aja jooksul muutunud?

Kui ma projektiga liitusin, oli hotelliosa alles ehitusjärgus ja 3. korrusel tõsteti kraanaga paneele paika. Oli raske ette kujutada, kuidas see kõik välja nägema hakkab, sest kõik oli pooleli ja veekeskus ei olnud veel samuti ilmet võtnud, suur bassein haigutas kõige keskel tühjalt ja 10 m hüppetornist sinna alla vaadates hakkas pea ringi käima. Ka nimi polnud paigas, ammugi korporatiivne visuaalne identiteet – kõik tuli nullist luua. Laual oli päris huvitavaid variante aga kuna Eesti inimesed tundsid maja ikkagi Kalevi ujula nime all, siis tundus loogiline panna omaaegse ujula järeltulijale ikkagi äratuntav aga samas tänapäevasem nimi - Kalev Spa. Istusime sel ajal Kadiga (tellimuste juht) ehitussoojakutes, mida ühtelugu ühest kohast jälle teise tõsteti ja liikusime palju ringi, kiivrid peas, kiivrialune mõtetest ja ideedest pungil. Alguses polnud ju isegi telefoninumbreid, tubade numeratsiooni, müügisüsteeme- ega lepinguid, hinnakirju ega ka kindlat teadmist, kuidas panna kokku paketid, mis kõigile edasimüüjatele sobivad. Juba ehituse ajal hakkas käima Soome edasimüüjaid ehitust kohapeal vaatamas ja huvi oli väga suur. Kui esimese aastavahetuse Vene suurele edasimüüjale maha olime müünud, selgus tõsiasi, et veekeskus pole lõpuni valmis, basseinides polnud vett või oli see külm ja ehitusprahti täis, numbritoas ei tulnud mõnel 3 päeva normaalset vett. Aga lõpuks kliendid lahkusid tänades ja tulid uuesti järgmiselgi aastal.

Olen selle aja jooksul ka päris mitu vaevalist remondiperioodi üle elanud, kus tuli ainult ette-taha vabandada ja informeerida kliente igast ebamugavusest, millest ükski puhkama saabunud klient ei tahtnud arusaadavalt mitte midagi teada. Peale viimast renoveerimist on eriti uhke tunne, et töötame nii ilusas ja tänapäevases spaas ja 4**** hotellis, aga juba on ka uusi mõtteid, mida ja kuidas lähiaastatel arendada – uutest tootearendustest tipptasemel klienditeeninduseni ja parema keskkonnasäästlikkuseni.

Jaga meiega mõni meeldejääv seik Kalev Spa's juhtunust.

Olen vahel mõelnud, et oleks pidanud neid lugusid kirja panema, sest neid on lihtsalt nii palju. Isegi rasketes ja absurdsetes olukordades on aidanud huumor ja kolleegide positiivsus.

Kuna algusaastatel lõi hotelli kohe puupüsti kliente täis ja tube sageli lihtsalt teatud päevadel ei jätkunud, pidime päris leidlikud olema ja kiirelt ülemajutuse olukorrad lahendama. Mõnikord panime rohkem inimesi tuppa kui ette nähtud ja kompenseerisime neile ebamugavused aga ka VIP saunas on magatud kui linna pealt ühtegi hotellituba ei leidunud, tol ajal oli ka hotelle vähem. Mäletan lugu, kus oli pikemalt majas üks sõbralikust naaberriigist pärit naisklient, kes pidevalt häiris majas olevaid meeskliente, isegi kui nood istusid koos perega. Tundus, et ta tuli kindla plaaniga leida endale mõni peigmees. Kuna tema kohta tuli mitmeid kaebusi, siis ma läksin tema juurde, paludes tal lahkuda, mispeale ta mu näo täis sõimas, et kes teie siin selline olete üldse ja tema on riigi palgal olev meditsiinitöötaja ja võib teha, mis tahab. Mispeale ma ütlesin, et mina olen hotellijuhataja Tallinnast ja teie takso on ees, mis viib teid kohe teise hotelli. Läks üks päev mööda ja juba helistas mulle teise hotelli juhataja, et meie saadetud klient segab teisi, juba sama probleem, istub hommikusöögis litritega kleidis ja tüütab meesterahvaid. Oli päris naljakas.

Milline atraktsioon või osa Kalev Spa's on Sulle kõige erilisem ja mida soovitaksid teistel vähemalt korra Kalevis proovida?

Mina armastan üle kõige suurt basseini, see on nagu mõni vana hea sõber, kellega on emotsionaalne tugev side. Isegi kui pole väga asjatundlik ujuja, on selles basseinis ujumine kuidagi eriline. Mulle on läbi aegade meeldinud meie ilusalong. See on olnud üliharva, kui sealt üldse mõni kaebus on tulnud ja ise kliendina pole kordagi pettunud, kõik massaažid, soengud ja muud iluteenused on alati tipptasemel. Kes pole veel jõudnud massaaži, siis seda soovitan kindlasti – meil on väga head tegijad. Vähemalt korra tuleb ka liutorudest alla sõita!

 

Kalev Spa uudised ja parimad pakkumised Sinu postkastis!