Ava menüü

Treeningute tutvustus

Treeningud

Kombineeritud / aeroobsed treeningud (tunniplaanis märgitud kollasega)

arendavad vastupidavust ja põletavad ohtralt kaloreid;

HIIT

Kõrge intensiivsusega intervalltreening, kus saab treenida täisvõimsusega ning panna oma vastupidavus korralikult proovile!Tund algab soojendusega, mis tõstab pulssi ja valmistab keha trenniks ette. Edasine treening koosneb intervallidest, kus vahelduvad intensiivsed ja tõhusad aeroobsed harjutused (jooks, hüpped, tõuked jms) rahulikumate, kuid pingutust nõudvate jõuharjutustega. Trenn on kergesti jälgitav ning treener näitab ette nii lihtsamaid kui raskemaid harjutuste versioone. Korraliku pingutuse korral võib HIIT treeningus põletada kuni 700 kcal! Treening eeldab head vastupidavust ja sportlikku vormi. Vastunäidustused: südamehaigused, selja/põlve traumad, rasedus, kõrge vererõhk.

Lihastreeningule suunatud treeningud (tunniplaanis märgitud punasega)

aitavad vormida keha ja tugevdada lihaseid.

Toning

Tempoka muusika saatel toimuv vaheldusrikas lihastreening tõstab lihastoonust ja parandab kogu keha vormi. Tunnis kasutatakse erinevaid abivahendeid nagu stepipingid, hantlid, fitpallid, bosu-pallid ja kummilindid, mille abil treenitakse läbi kõik suuremad lihasgrupid. BodyToning tundi palume tulla treeningtossudes. Toning on jõukohane treening igaühele, sest treeningvahendite raskuse saab valida oma võimetele vastava.

Kõht/Selg/Tuhar

Selles treeningus saad maha raputada üleliigsed kilod, mis on kogunenud vöökohta ja trimmida pringimaks oma tuharalihaseid!

Treening on keskmise intensiivsusega, kestab 45 min ja sobib igal tasemel harrastajatele. Ilusa ilma korral toimub treening vabas õhus - Päikeseterrassil - pane jalga treeningtossud ja selga mugavad riided, mis võimaldavad vabalt liikuda. Lisaks heale tujule võta kindlasti kaasa ka veepudel!

Ringtreening

Ringtrenn toimub jõusaalis väikesele grupile inimestele (maksimaalselt 12 osalejat). Tänu sellele jõuab treener osalejatega personaalsemalt tegeleda ja harjutuste õiget sooritustehnikat jälgida. Trennis tehakse erineva raskusastme ja intensiivsusega harjutusi, arendades nii vastupidavust kui ka lihasjõudu. Rakendatakse eri tehnikaid ja kasutatakse mitmesuguseid abivahendeid (hantlid, topispallid, hüppekastid, kummilindid, kiirusredel jmt). Iga harjutust tehakse kindla aja vältel (40-60 sekundit) ja treeneri märguande peale liigutakse edasi järgmise harjutuse juurde. Ühes treeningus läbitakse „ring“ ehk kõik harjutused kaks-kolm korda.  Ringtreening pakub väljakutset ka kogenud sportijale, kuid samas on jõukohane ka algajale, sest ebasobiva harjutuse saab vajaduse korral sobivamaga asendada. Treeningul ei kasutata taustamuusikat ega mikrofoni.

Ülakehatrenn

Treening jõusaalis, kus treeneri juhendamisel tehakse erinevaid harjutusi ülakeha (õlad, selg ja käsivarred) vormimiseks ja tugevdamiseks.

Jalad + selg

Treening jõusaalis, kus treeneri juhendamisel tehakse erinevaid harjutusi jalgade (reied, tuharad, sääred) ja seljalihaste vormimiseks ja tugevdamiseks.

Body & Mind treeningud (tunniplaanis märgitud halliga)

aitavad lõdvestuda, arendavad painduvust ja parandavad rühti

Hommikuvõimlemine

Hommikuvõimlemine ergutab organismis toimuvaid protsesse ja äratab keha üles. Sirutused, painutused ja võimlemisharjutused koos õige hingamisega annavad energiat kogu päevaks ja hoiavad lihased toonuses.

Hommikuvõimlemisse palume tulla mugavates spordiriietes ja –jalanõudes. Perioodil mai-oktoober toimub ilusa ilma korral hommikuvõimlemine vabas õhus – päikeseterrassil. Seega palume riietuda ilmale vastavalt!

Hommikujooga

Hommikujooja on intensiivne ja füüsiline joogapraktika, mis annab terveks päevaks hea energia. Tund algab päikesetervitusega, et dünaamilise liikumisega keha ja meel ette valmistada. Järgnevad staatilised jooga põhiasendid, mis vahelduvad kompenseerivate harjutustega. Hommikujooga aitab saavutada keha ja meele tasakaalu, arendab painduvust, parandab rühti, tugevdab lihaseid ning vähendab lihaspinget ja stressi. Tund sobib kõigile.

Õhtujooga

Õhtujooga baseerub Hatha joogal, kus tehakse erinevaid dünaamilisi ja staatilisi asendeid, venitusi ja lõdvestusi ning kus hingamine toetab praktikat. Tund lõpeb pehmete Yin yoga asenditega, mis rahustavad keha ja meele pikast päevast. Tund on jõukohane kõigile, vanus ja painduvus ei ole määravad, sest igaühel on võimalus treenida oma võimetele vastavalt.

Seljajooga

Seljaooga tund on mõeldud kõigile, kes soovivad ennetada või vähendada seljavalusid, parandada lülisamba liikuvust ning tugevdada seljalihaseid. Treening põhineb õigetel jõu- ja venitusharjutustel  ning õigel hingamisel. Regulaarsel treenimisel aitab tund seljavaludest vabaneda.

Treening toimub paljajalu või sokkides.

Pilates

Treeningsüsteem, mis on oma nime saanud looja Joseph H. Pilatese järgi. Pilatese süsteemi põhieesmärgiks on kerelihaste tugevdamine läbi lülisamba stabiliseerimise ning selle abil füüsilise ja vaimse tasakaalu saavutamine.  Pilatese süsteem haarab tervet keha ja vaimu, liigub lihtsamatelt harjutustelt keerukamatele, asetades rõhu treeningprotsessile ning harjutuse kogemusele. Treeningu käigus sooritatakse harjutused kindlas järjekorras, uusi harjutusi lisatakse alles siis, kui keha on selleks valmis  Suurt tähelepanu pööratakse lühikeste lihaste pikendamisele ja nõrkade lihaste tugevdamisele. Oluline on ka õige hingamine. Eesmärk: liikumise kvaliteedi parandamine ja vaimne lõõgastumine. Treening toimub paljajalu või sokkides

EnergyFlow

EnergyFlow on kombineeritud süsteem, millesse kuuluvad Hiina traditsioonilise võimlemse, jooga, shindo ja fitness-i harjutused.

Tunnis sooritatakse mantrate, aafrika trummimuusika ja teiste energeetiliselt laadivate muusikastiilide saatel väga lihtsaid tasakaalu, jõu ja venitusharjutusi, mis tõstavad energiataset ning tekitavad kehas ja meeltes magususe tunde. Lisaks veel hääleharjutused, mis vabastavad kehast ja meeltest pinged ning mille tulemusena saavad osalejad võimsa energialaengu.

EnergyFlow treening on sobilik algajatele ja edasijõudnutele, naistele ja meestele.Tunnis osalemine toimub paljajalu või sokkides

PowerJooga

PowerJooga on dünaamiline, jõuline ja keha vormiv joogastiil. Puhkepause on vähem ja harjutused on intensiivsemad – kandvaks elemendiks on jõud ja tugevus. Harjutused aitavad oma keha paremini tundma õppida ning saavutada enesekindlust ning rahulolu. PowerJooga tunni lõpus langed lõdvestusse väsinuna, kuid õnnelikuna. Tund sobib neile, kes tunnevad mõnu tugevast pingutusest ning soovivad kasvatada lihasjõudu.

JoogaFit

Mõnusa muusika saatel tehtav JoogaFit treening on harmooniline kooslus joogast ja fitness-harjutustest. Rahulikus tempos lihastreening koos õige hingamisega vaheldub lõdvestavate harjutustega, mis tagab tasakaalustatud ning kõigile jõukohase treeningu. JoogaFit parandab painduvust ja tasakaalu, arendab keskendumisvõimet, tugevdab lihaseid ning aitab lõdvestuda. Treeningu käigus saavad suurima koormuse kõhu-, selja- ja jalalihased.

Ashatanga-Vinyasa jooga

Ashtanga-Vinyasa jooga tund sobib kõigile, omamata eelnevat kokkupuudet joogaga, kuna igal asendil on alati ka lihtsam variant. Regulaarne praktika aitab suurendada lihastoonust, arendada painduvust ja tasakaalu. Tunnis õpitakse spetsiaalset Uyyaji hingamistehnikat, mis tekitab kehasse soojust ja aitab seeläbi vabaneda toksiinidest.

Shindō  venitused

Shindō on Jaapanist pärit massaaži, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteem, kus kohtuvad vana idamaine tarkus ja uuemad teadmised inimese anatoomiast ning füsioloogiast. Shindō venituste abil avatakse ja hoitakse meridiaanid ehk energiakanalid avatuna, mille tulemusena keha vedelike ja energiate voolamine paraneb ning organism suudab paremini endast väljutada mürke ja toksilisi aineid, mis on mitmete haiguste põhjuseks. Väsimus ning pingeline töö ja sellest tingitud muretsemine, nõrgad lihased ning sellest tekkinud selja- ja õlavöötmevalud ning ka keskendumishäired - Shindō venitusi regulaarselt tehes on võimalik kõigi nende probleemidega toime tulla.

Rühmatreeningud vees (tunniplaanis on märgitud helesinisega)

vähendavad lihaspingeid, kiirendavad ainevahetust ja parandavad aeroobset võimekust

VESIAEROOBIKA TREENINGUD 

Meie spordiklubi treeningplaanis on mitmeid erinevat stiili veetreeninguid. Enamus neist toimuvad väikeses treeningbasseinis, kus vesi on rinnuni.

Vesi pakub leevendust paljude  tervisehädade korral nagu seljavalud, lihaspinged ja traumajärgsed seisundid.Vesivõimlemine arendab liigeste liikuvust, tugevdab südant, kulutab palju energiat, seega vähendab kehakaalu, karastab ja annab hea tuju kogu päevaks.

Vees liigutades mõjuvad kehale veetakistus ning liikumisel tekkinud pöörised, mistõttu saavad kõik lihasgrupid vajaliku treeningkoormuse ning massaaži. Harjutusi saab tõhustada spetsiaalsete vees kasutatavate vahenditega nagu hantlid, nuudlid, kummid, ujumislauad ja kindad.  

Vesiaeroobika treeningud  sobivad ka neile, kes ujuda ei oska, kuid eriti peaksid nautima seda ülekaalulised ning liigeseprobleemidega inimesed, sest kaelani vees olles on 90 protsenti kehakaalust kadunud.

Eelkõige on ala ohutu, sest puudub traumade ja vigastuste oht.  Veetreeningul on imepärane toime kehale ja vaimule, mis laeb positiivse energiaga ning on suurepärane stressimaandaja. 

AquaAerobic

Klassikaline vesiaeroobikatund, kus kasutatakse mitmesuguseid rütmilisi liigutusi ja sammukombinatsioone. Kasutades abivahendeid (nuudlid, pallid, hantlid, tuubid jms), suurendatakse lihaskoormust vastupidavuse ja jõu arendamiseks.

AquaTone

Tõhus lihastreening vees, kus kasutatakse erinevaid abivahendeid, mis annavad lihastele koormust ja aitavad tunnetada veetakistust ilma liigeseid koormamata.

Vesivõimlemine

Rahulikus tempos tund, mis sobib ka vanemaealistele ning lapseootel naistele. Tunnis tehakse rohkem harjutusi rühi parandamiseks ja lihaste tugevdamiseks. Harjutuste hõlbustamiseks ja tõhusamaks muutmiseks kasutatakse erinevaid abivahendeid.

AquaPump

Jõu- ja lihastreening vees, kus töötatakse läbi kõik suuremad lihasgrupid. Abivahendina kasutatakse spetsiaalseid veehantleid ja jalaraskusi. Üks programm kestab 3 kuud, seejärel harjutused muutuvad.

AquaBox

Intensiivne vesiaeroobikatund, kus õpetatakse erinevaid käte- ja jalalööke ning ehitatakse üles sammukombinatsioone. Suurema koormuse saavad ülakehalihased. Treeningvahendina kasutatakse spetsiaalseid kindaid.

AquaHIIT

Võimas kardiotrenn vees, kus tuleb anda endast maksimum. Sarnaselt intervalltreeningule vahelduvad siin intensiivsed ja vähemintensiivsed harjutused, vastavalt 40/20, 30/15, 20/10 sekundit. AquaHIIT on intensiivne kaloripõletaja, mis eeldab head aeroobset vastupidavust ning sportlikku treenitust. Sobib pigem edasijõudnud treenijale.

Gymstick H2O

Lihastreeningule suunatud tund, spetsiaalselt vees treenimiseks mõeldud Gymstick´iga.  

Tund koosneb harjutuste triodest, kus iga trio keskendub erinevale lihasgrupile. Liigutakse kergemast raskemate liigutuste poole ja tunnis treenitakse läbi kõik tähtsamad lihasgrupid.

Gymstick treeningus ei ole keerulisi sammukombinatsioone ja tund on sobiv igal tasemel treenijale, nii naistele kui meestele. Aqua Gymstick´e on kahte värvi: roheline – kerge ja sinine- keskmise raskusega.  NB! Tunnis on soovitavad spetsiaalsed veejalanõud.

AquaMix

AquaMix on meeleolukas ja vaheldusrikas treening, kus miksitakse erinevaid vesiaeroobikastiile. Treening võib olla iga kord erinev, treenitakse nii aeroobset vastupidavust, kui lihastoonust.

AquaSpinning

Aquaspinning on emotsionaalne ja lõbus trenn, mis kujutab endast rinnuni vees jalgrattaga väntamist. Spetsiaalselt veekeskkonnas treenimiseks mõeldud Hydrospinningu rattal on  neli jalga, millega vesiratas tugevalt basseinipõhja toetub ning ratast vändatakse vee all.

Vesispinning võimaldab imiteerida nii mäkketõusu, rahulikku maanteesõitu, kui vahelduval maastikul sõitu. Muusika rütm määrab tempo ning vastavalt sellele tuleb "spurt" või "rahulik allatuult sõit". Lisaks pidevale jalgade tööle saab koormust ka ülakeha, selleks kasutatakse erinevaid käte liikumisi. Et jalad pedaalidelt maha ei libiseks, soovitame kasutada spetsiaalseid  veejalanõusid ning jalad kinnitatakse rihmadega pedaalide külge. Treeningu koormust saab ise muuta, reguleerides enne treeningut vesiratta takistused eri väntamistugevustele.
Vesispinning on suurepärane vahend aeroobse vastupidavuse suurendamiseks, lihasjõu arendamiseks, südameveresoonkonna tugevdamiseks, üldfüüsiliseks koormustreeninguks ning kehakaalu langetamiseks. Ala sobib kõigile - eakatele, naistele ja meestele, algajatele ja edasijõudnutele.
Palume Aquaspinningusse tulla 10 minutit varem kohale, et treener jõuaks seletada, kuidas ratas enda jaoks sobivalt ette valmistada ning vette paigutada.
NB! Treeningus soovitame kasutada veejalanõusid.

Suppama

Suppama on lõbus, kuid samas kõrge intensiivsusega kogu keha treening basseinis asuvatel Sup-laudadel. Treening parandab lihasvastupidavust ja -jõudu, arendab koordinatsiooni ja tasakaalutunnetust ning põletab efektiivselt kaloreid. Suppama trenn toimub kaasakiskuva muusika saatel ja kestab 45 minutit. Trenn on lõbus ja vaheldusrikas, pakub väljakutseid ja annab hea koormuse. Ujumisoskus on vajalik, sest vette kukkumine on üks osa sellest tunnist. Kuivaks jäämine õnnestub ainult neil, kes trenni korralikult kaasa ei tee! 

Trenni võib tulla nii ujumisriietes kui ka lühikeste ja mugavate trenniriietega, mis võivad märjaks saada. 

Suppama treening toimub 50 m basseini madalamas osas ja trennis võivad osaleda ka hea ujumisoskusega lapsed alates 12. eluaastast koos vanemaga. Peale trenni on võimalus aega veeta veekeskuses!

 

 

Rasedate vesiaeroobika

Treening beebiootel naistele toimub rahulikumas rütmis, mõjub lõõgastavalt ning aitab vähendada stressi.

Vesivõimlemine parandab raseduse ajal liigeste liikuvust ning hingamiselundite ja südame-veresoonkonna seisundit. Horisontaalne asend kergendab südame tööd ning raskusjõu mõju vähenemise tulemusena tunneb naine end kergemana. Vesi masseerib keha, ergutades nii vereringet, intensiivistab hingamist ja kiirendab ainevahetust. Selle tulemusena paraneb loote toitainete ja hapnikuga varustatus.

Ujumistrenn

Ujumistrennis harjutatakse erinevate ujumisstiilide tehnikaid, õpitakse vettehüppeid ning pöördeid, avavees ujumist ja orienteerumist. Tunni sisu on iga kord erinev ja tund sobib harrastajale, kes oskab vabalt selili ja/või rinnuli ujuda. Treening toimub 50 m basseinis ning peale tundi on võimalik aega veeta veekeskuses. Varustusest on kohustuslikud ujumisprillid, ujumsmüts on soovitatav, kuid kohustuslik pikkade juuste korral.

 

Kalev Spa uudised ja parimad pakkumised Sinu postkastis!