Uudised

Ametlik teade 14.05.2020

Veekeskus ja spordiklubi

Veekeskus ja spordiklubi avatakse taas esmaspäeval, 18. mail!

Lahtiolekuajad: E-R 12.00-21.00; L-P 10.00-21.00. Piletite müük ja sissepääs kuni 19.30.

Kehtib erihinnakiri!

Avatud on 50-meetrine bassein. Sauna-Oaas, liutorud ja lõõgastusalad jäävad esialgu suletuks (avatakse 01.06!). Spordiklubis toimuvad suvised välitreeningud veekeskuse päikeseterrasil ja tunnid vesiaeroobikabasseinis ning treenida saab ka jõusaalis.

Veekeskuse ja spordiklubi kuu- ja mitmekorrateenused avatakse/pikendatakse vastavalt sulgemisperioodi võrra alates veekeskuse täielikust avamisest. Meiega eraldi sellega seoses ühendust võtma ei pea. Kui on soovi teenust kasutada alates 18.05, palume kirjutada aadressil terje.klaassen@kalevspa.ee.

VIP-lepingud avame samuti hetkel soovi korral - palume kirjutada jekaterina.kutserova@kalevspa.ee.

Üldkontakt: waterpark@kalevspa.ee. Palume arvestada, et kirjadele vastamine võib võtta tavapärasest kauem aega.

Restoran Allee

Kui tahad vaheldust kodus einestamisele, siis meie suveterrassil saad nüüd nautida kergemaid roogasid ning värskendavat joogipoolist. Seda kõike muidugi ohutult nii teile, kui meile. Restoran on avatud N-P 12-20. Soovi korral saab toitu ka kaasa tellida. Tutvu suvemenüüga!

Salong Ilu & Tervis

Salong Ilu & Tervis on külastajatele avatud! Vaata teenuste valikut ning vabu aegu Kalev Spa Facebook'i lehelt. Jälgime hoolikalt kõiki Terviseameti nõudeid ning meie töötajad kannavad alati kaitsemaske ja võimalusel kindaid, sama palume teha ka kõikidel meie külalistel. Peale iga kliendi külastust puhastame ruumid ning tööpinnad.
Praegu kehtib mitmetele Ilu & Tervis teenustele e-poes soodustus -25%! Nii saad oma lähedasi kontaktivabalt üllatada ja kinkekaardi otse e-mailile saata!

Hotell

Anname teada, et Kalev Spa hotell on külastajatele taas avatud alates 15.05, jälgime kõiki Terviseameti nõudmisi ja soovitusi, et tagada oma töötajate ja hotellikülastajate turvalisus. Vastame kõikidele hotelli broneeringutega seotud küsimustele e-maili teel kalevspa@kalevspa.ee.

E-pood ja kinkekaardid

Ohtult on võimalik meie teenuseid soetada kinkekaardina läbi e-poe (kehtivusaeg teenustele 6 kuud ja rahalised kinekaardid 12 kuud).

Alates valitsuse poolt kehtestatud eriolukorra lõppemisest, mis lubab inimestel taas külastada spaasid ja spordiklubisid, pikendab Kalev Spa kinkekaartide kehtivusaegu 6 kuud (teenuse kinkekaardid) ja 12 kuud (rahalised kinkekaardid). Pikendatakse ainult neid kinkekaarte, mis olid realiseerimata eriolukorra väljakuulutamise hetkel 14.03.2020. Aegunud kinkekaartide pikendamiseks palume kirjutada vilja.tuisk@kalevspa.ee.

Jälgige meid sotsiaalmeedias või läbi kodulehe, sest sinna paneme alati kõige värskema info.

Loe ka: https://www.terviseamet.ee/et/uuskoroonaviirus

Hoidke oma tervist!

Parem vorm ja rohkem energiat regulaarse trenniga – võimalustest võlutud

Otsus pühade-eelsel perioodil enda toitumine ja treeningkava süsteemselt käsile võtta tundub paljudele topeltväljakutsena. Esimesed edusammud võivad aga mõjuda sedavõrd motiveerivalt, et ettekääne treenimiseks leitakse nii Kanaaridel puhates kui ka üha suureneva töötempo kiuste kodumaal.

Tekst: Uku Adrian Ilves                  Fotod: Meelis Meilbaum

Treeningu sidumiseks meelelahutusega on palju kõigile huvilistele kättesaadavaid võimalusi. Ülekoormuse ja väsimusest tingitud motivatsioonilanguse juba eos vältimiseks tuleb leida treenimiseks sobiv ning võimetele vastav stiil, mis annab energiat ja pakub meeldivat vaheldust. Detsembris Kalev Spa projektiga alustanud teleprodutsendi Anneli Lahe ja laulja Alen Veziko treenerid soovitasid mõlemal põimida enda kavva lisaks jõusaalile midagi täiesti uut, mis viis Aleni jaanuaris ujuma ning Anneli EnergyFlow-nimelisse rühmatrenni. Loomulikult hoidis osaliste motivatsiooni kõrgel traditsiooniline treening, kuid kuna soovitud tulemust soodustavaid võimalusi jagub Kalev Spas oluliselt rohkem, saadi mitmekülgset abi ka treeneritelt.

Puhkus Kanaaridel – mitu võimalust trenni teha

Anneli on projektist meeldivalt haaratud, sest vahepeal kitsaks jäänud riideesemete taas selga panemisel annavad muutused soovitud suunas juba tunda. Pühade-eelne aeg pole treeninguteks kindlasti kõige toetavam, teine suur proovikivi oli kahenädalane puhkus Kanaaridel. Seal leidis naine mugavate vabanduste asemel aga hoopis mitu võimalust sportimiseks: 10–12 km kõnnitrenn, vesiaeroobika ja tennis. “Ei möödunud ühtegi päeva, kus üldse mingit trenni poleks teinud. Ühelt poolt tekkinud harjumuse tõttu ja teisalt tänu sealsetele võimalustele. Pealegi, rikkalikumad õhtusöögid vajavad ju kompenseerimist,” ütleb Anneli muiates ja lisab, et puhkusevälisel ajal treenib ta jõusaalis etteantud kava järgi kolm korda nädalas, millest üks kord kohtub ka treeneriga. Varasem kerge trauma paremas põlves ja õlas nõuab detailselt läbimõeldud lähenemist. Tema sümpaatia kuulub eelkõige aeroobsele trennile ja ehkki treeninglintidega harjutused pole kaugeltki tema lemmikud, usaldab ta siiski oma treeneri soovitusi nende kasulikkuse osas.  

EnergyFlow – energiasüst kombineeritud tegevustest

Vaevalt et asjaosalised isegi seda eeldasid, et projekt nende jaoks ainult mööda tavapärast rada kulgeb. Jaanuari kolmandal nädalal sisenes Anneli suurt lisaväge andvasse kombineeritud ida ja lääne süsteemide maailma, kust ta hiljem koos miljoni lisaendorfiiniga naeratavana välja lasti.

EnergyFlow treening põhineb selle väljatöötaja ning treeneri Enn Meiesaare sõnul väga lihtsatel tasakaalu-, jõu-,venitus- ja energeetilistel harjutustel. Lihastoonust ja energiataset tõstev treening on sobilik ka trennikogemust mitte omavale treenijale. Tunnis sooritatakse mantrate, Aafrika trummimuusika ning teiste energeetiliselt laadivate muusikastiilide saatel stiliseeritud ida- ja lääne treeningsüsteemide harjutusi, mis tekitavad kehas ning meeltes magusa tunde. EnergyFlow on kombineeritud süsteem, millesse kuuluvad Hiina traditsioonilise võimlemise, jooga, shindo, fitness-, hääle- ja hingamisharjutused. Trenni tulemusena saavad osalejad võimsa energialaengu.

Trennieelne teadmatus ja skepsis asendus hiljem tõdemusega, et hoolimata elu ühest suurimast higistamisest oli tegu üliägeda kogemusega, mis ei võlunud mitte ühe konkreetse detailiga, vaid tervikuna. “Trenniruum, mõnus tempo, hea muusika … kõik oli kuidagi hästi paigas. Hõljud sinna, hõljud tänna ja selle tulemusel oli lõpus ikka võhm korralikult väljas, aga seda heas mõttes! Viimaseks korraks see mul igatahes ei jää, püüan vabadel nädalatel sinna kindlasti veel jõuda, et enda trenni mitmekesistada.”

Töö- ja trennikoormuse tõus ühes

Alen Veziko alustas projektiga samuti detsembri esimesel nädalal ja toonased mõõdukalt tihedad töögraafikud on asendunud veelgi tihedamatega. Sellest hoolimata on neli korda nädalas treenimine kiiresti harjumuseks saanud ja ühe trenni pikkuseks jääb tavaliselt 75–90 minutit. Nagu Anneligi ei tee ka Alen kõiki talle määratud harjutusi – näiteks palliga siia-sinna väänamisi – just naerulsui, kuid on nendega tulevase loodetud kasu nimel siiski leppinud. Esimese paari kilo kaotus annab särke selga tõmmates endast juba märku ja kuigi Aleni toitumisvalikud erilist korrigeerimist ei vajanud, üritab ta siiski sõidus olles vähem tanklatoitu tarbida ning vältida ka öösiti söömist. “30ndate eluaastate keskel tekkinud salatiarmastus on mind siiani üldiselt õigel rajal hoidnud.”

Ronimishuvilisena tõmbab Alenit instinktiivselt trepiastmetega trenažööri poole, samuti hindab ta kõiksugu kombineeritud harjutusi. “Alguses olidki need kõige raskemad, näiteks kükkide tegemine koos raskuste tõstmisega. Aga sellega harjub ilusti ära ja nii raskused kui ka tempo on mul sujuvalt kasvanud,” kirjeldab Alen ning toob välja ühe oma treenimist soodustava omaduse: “Kui paljud inimesed vajavad enda vormi saamiseks lisamotivatsiooni sõbra näol, suudan mina täpselt sama produktiivselt ka üksinda treenida ja seatud eesmärkidele keskenduda.”

“Ujudes kasutan keha teistmoodi”

Sellal kui Anneli endale joogahõngulise fitnessmaailma iseärasusi ette manada üritas, oli Alen juba basseinis. Teda juhendava ujumistreeneri Cevin Anders Siimu sõnul oli trenni lõpuks harjutuste sisust ja mõttest hästi aru saadud ning mingeid erilisi vigu silma ei hakanud. “Üldiselt tundis ta ennast vees nagu vana kala, põhiliseks puuduseks olid sirutused, mis said ka suurt tähelepanu. Tegime kukerpalle ja tema soovil ka saltopööret. Samuti külje peal jalgadega ujumist koos keha liikumise ja hingamisega.” Kuigi Alen tunneb ennast vees üldiselt mugavalt, on professionaali käe all harjutuste tegemine siiski hoopis teine tera. “Proovisin selliseid asju, mille peale ma muidu ei tuleks. Cevin on ju ise väga kõva ujuja. Ma ei olnud näiteks kunagi varem tagasipööramist proovinud. Ja olgem ausad, vees kukerpallide tegemine on ka raske – nina, suu ja kõrvad kõik ilusti vett täis, samas oli väga äge. Tempo oli piisavalt kõrge ja veidi alla tunni vees olemise tulemusel oli järgmisel päeval käsi raske liigutada. Kindlasti hea vaheldus tavapärasele trennile, mida tahan hakata kord nädalas tegema.”

Anneli ja Aleni mitmekesistuvat sportlikku teekonda on võimalik edasi jälgida juba järgmises Tervis Plussi numbris. Seniseid tulemusi, võimalusi ja motivatsiooni arvestades on igatahes tugev põhi juba all, mida ei tohiks olla niisama lihtne kõigutada.

LOE KA: Parem vorm ja rohkem energiat: teeme algust!

 

Parem vorm ja rohkem energiat regulaarse trenniga: TEEME ALGUST!

Korrapärase treening- ja toitumiskavaga alustamisele eelneb sageli lugematu arv lõpule viimata või üldse tegemata jäänud planeerimisi. Pärast kõige raskemaid samme diivanilt välisukseni kulgeb kogu protsess üha ladusamalt ja saab selgeks trenni positiivne mõju – vaja läheb vaid motivatsiooni ning asjatundlikku juhendamist.

Tiheda päevakava ja paljude loominguliste tegevuste kõrvalt on vabandused ajapuuduse kohta kerged tulema. Kuhu mahutada mitu korda nädalas trennis käimine ja eraldi toidu jälgimisega jamamine, kui niigi iga tund on arvel ning üks kohustus ajab teist taga? “Mul pole aega” kipub üle huulte lipsama veel enne, kui kõik selle võimalused ja positiivsed mõjud saavad ratsionaalselt läbi kaalutud. Olenemata ajast või selle puudusest ei pruugi spordi tegemine pikki aastaid ka muudel põhjustel mõttesse tulla. Keha on aga igast meie elustiili valikust vägagi mõjutatav ja valed otsused hakkavad endast ühel hetkel üha valjemini märku andma. Kellele väliselt, kellele sisemiselt ja kellele mõlemat korraga.

Anneli ja Aleni eesmärk – kevadeks vormi

Teleprodutsent ja saatejuht Anneli Lahe (48) ning laulja Alen Veziko (39) on kiire elutempoga inimesed, keda kirg oma tööde ja tegemiste vastu üha põnevamatesse projektidesse kaasab ning mööda Eestimaad ringi sõidutab. Sportlikud tegevused mõõdukast sörkimisest mägironimiseni pole neile võõrad, kuid mõlemal on jäänud puudu süsteemsusest ja järjepidevusest, mis koos toitumisvalikutega on tasapisi viinud rajale, millelt tahetakse tagasi pöörduda – viia keha mõistliku kaalukaotusega paremasse vormi, saada juurde energiat ning oma elurütmi laiemalt korrastada. Seetõttu olid ka mõlemad rõõmuga nõus osalema Kalev Spa korraldatud projektis ja motiveeriva julgustuse saatel ennast tervislikumaks liigutama.

Foto: Meelis Meilbaum

Tõele au andes oli just kiire elutempo see, mis põhjustas esimese kohtumise, treeningu ja pildistamisega seonduva venimise ja mõned muudatused plaanides. Nüüdseks on mõlemad osalised koostöös treeneriga entusiastlikult alustanud ja esimestest kulutatud kaloritest ning korrigeeritud toiduplaanidest lisainspiratsiooni ammutanud ja vaatavad lootusrikkalt järgmiste kuude poole. Seda kõike selleks, et muuta treening kasutoovaks tegevuseks pikemaks ajaks kui vaid neljaks kuuks.

Tagant surkimine motiveerib ja hoiab rajal

Anneli Lahe on treeningsaaliga sinasõber juba varasemast ajast ja paar korda nädalas kardio- või jõutrenni teha pole ebatavaline, kuid pikemate salvestusperioodide ajal on pausid pigem reegel kui erand ning Kalev Spa projekt distsiplineerib teda tugevalt. “Alati on ju hea, kui keegi tagant surgib, siis ei ole taganemisteed. Muidu leiad ikka mitukümmend tuhat põhjust trenni mitte minemiseks. Projektis osaledes sõltuvad sinust ka teised inimesed.” Eesmärk, mille poole Anneli püüdleb, on olla nelja kuu pärast kümme kilo kergem. Energiapuuduse üle toimekas naine praegu ei kurda, kuid figuur vajaks parandamist. Ta on kindel, et trennil on siiski kaugemale ulatuv mõju ja kogu tema tihe elurütm, mis talle iseenesest väga meeldib, saab tervislikult korrastatud.

Treeneriga kehaanalüüsi tulemuste ja toitumispäeviku ülevaatamine viis üllatava tõdemuseni, et hoolimata kogunenud lisakilodest on Anneli probleem hoopis liiga väike päevane kaloraaž ning pikad pausid söögikordade vahel. Vajalikud 1900 kilokalorit iga päev täis ei tule või siis saab norm täidetud mõne pokaali veini abiga, mida Anneli aeg-ajalt nautida armastab. Töö iseloomu tõttu ei ole Annelil alati võimalik kindlal kellaajal toituda, samuti tuleb vahel teha järeleandmisi toidu tervislikkuses. “Tundub küll ebaloogiline, kuid pikaajalise toidudefitsiidi tõttu võib kehakaal hoopis tõusta. Liiga vähe süües läheb keha üle nii-öelda säästurežiimile, mis võib kahjustada seedetrakti mikrofloorat ja viib ainevahetuse rütmist välja. Kuna keha ei tea, millal ja mida ta jälle süüa saab, toimub talletamine,” kommenteerib Anneli personaaltreener Triin Parro.

“Kodus söön korralikult, kuid tööelu viib tanklasse”

Alen Veziko armastab toitu valmistada ja eelistab üldiselt tervislikke retsepte. Häda on aga selles, et tiheda graafikuga muusikuelu hoiab teda regulaarselt sõidus ja seetõttu on saanud mehe “lemmiksöögikohtadeks” hoopis tanklad. Muusiku kehakaal on viimastel aastatel tormiliselt muutunud, näiteks peab ta suitsetamise mahajätmist põhjuseks, miks 16 kilo justkui märkamatult juurde tuli. Kehaanalüüs näitab tema bioloogiliseks vanuseks vaid aasta rohkem kui passis, mispeale muusik muigab: “Arvestades seda, kui palju ma olen elus pidutsenud ja joonud, siis see on täitsa hea!”

Foto: Meelis Meilbaum

Aleni treeneri Peeter Karaski sõnul on püsivamate tulemuste saavutamiseks oluline organismi järg-järgult kõige uuega harjutada. “Võib ju tunduda, et issand, treener andis mulle ainult viis kilomeetrit joosta ja see on nii kerge. Süda võib joostes väga hästi kaasa tulla, aga liigesed, luud ja kõõlused ei pruugi seda teha. Sellepärast ei tohiks alguses üle pingutada.” Esialgu pannakse suuremat rõhku aeroobsele trennile ja jõutreeningu osatähtsust lisatakse järk-järgult.

Alenile seatud eesmärk Anneli omast oluliselt ei erine – võtta alla 11 kilo. Eelkõige on muusikule oluline siiski enesetunne, mitte konkreetne number. Nagu Annelil, nii on ka Alenil sageli probleemiks toidukordade vähesus, samas mitte kogu kaloraaži arv, mis tihti kõigub üle normi ja saab täiendust just öösiti. Alen rõhutab, et stuudios viibides ja loomingulisi impulsse otsides ilma šokolaadita ikka ei saa. Tema eesmärk on hakata 3–4 korda nädalas regulaarselt treenima, et seeläbi oma töö kvaliteeti paradada.

Järgnevate kuude jooksul on kõikidel lugejatel võimalik Anneli ja Aleni eesmärkide täitmist jälgida ning selle kaudu ka endale trenni minemiseks inspiratsiooni koguda.

Alusta samuti aastat tervislikumalt ning liitu treeningutega või leia endale sobiv personaaltreener!

LOE KA: Parem vorm ja rohkem energiat regulaarse trenniga: võimalustest võlutud

Topeltvõit Speedo'ga!

Koolivaheajal kinno ja ujuma

 

Kalev Spa uudised ja parimad pakkumised Sinu postkastis!